Igår var det en kärlekens dag och idag så kokar ilskan i kroppen på mig. Men jag är inte bara arg. Jag har för övrigt haft en riktigt bra dag. Ett intressant seminarium där vi idag passande nog diskuterade migrationsrätt. Vad skulle kunna vara mer aktuellt än det i samband med Vellinge-skandalen?

För att tala om någonting mycket roligare så tänkte jag passa på att utnyttja min makt som aspirerande storbloggerska genom att kasta in lite tips om sådant jag tycker att ni borde lyssna på, läsa och göra. Musiktips fick ni häromdagen och nu tänkte jag tipsa er om att läsa Jonas Gardells böcker och just idag tipsar jag om ”Så går en dag ifrån vårt liv och kommer aldrig åter”. Titeln på boken är fasligt träffande vissa dagar. Ni vet de dagarna man har tänkt sig göra så mycket men det slutar med att man fastnar framför datorn och bloggar om ingenting? Sådana dagar har en tendens att bara passera utan att göra något större intryck på oss. Jag kan bli lite arg på mig själv för att jag inte tar vara på tiden mer, att jag utnyttjar den lilla stunden jag har här i livet – men jag inser även att jag inte skulle orka vara ständigt aktiv, dag efter dag. Man behöver dagar som ”bara” passerar för att samla krafter för kommande dagars utmaningar. Men appropå Jonas Gardell så spelar han tydligen in någon form av tv-serie just nu som ska sändas i SVT till våren. Just nu är de i Rom för att spela in och de hade sen tidigare fått tillåtelse att spela in i bland annat Sixtinska kapellet och Peterskyrkan men nu har Vatikanen satt stopp. Jonas säger själv i Sydsvenskan:

– Vi har av vår italienska researcher fått veta att jag inte är önskvärd och att jag säger fel saker. Och att detta har kommit från svenska katolska kyrkan, säger Jonas Gardell.

Ja, det är fruktansvärt obehagligt med folk som säger sanningen ibland. Vad är det Vatikanen är rädda för? Vad är en svensk författare för egentligt hot emot dem? De kanske döljer någonting som bara Jonas Gardell vet om. Spännande, spännande… ;)

Läs själva artikeln här: Sydsvenskan

————————————————————————————————-

Jag har placerat min blogg i Malmöbloggkartan.se!

