Nej. Inget woop-dee-doo idag inte. Ska alldeles strax ta mina grejer och cykla ner på stan för att plugga. Idag ska jag skriva färdigt ett referat om ”Åldrandets utanförskap” och sedan ska jag även kritiskt reflektera över artikelns innehåll. Typ. Så jävla roligt. Det kommer att bli skrivande för hand idag då jag inte kommer få någonting gjort om jag stannar kvar här hemma. Det som blir jobbigt då är att man inte riktigt vet hur mycket text det faktiskt blir när man för in det i ett word-dokument… Wellowello, så får det vara.

När arbetet är färdigskrivet så tar jag faktiskt helg. Visserligen är det tenta om exakt en vecka. Men jag måste få samla lite energi och kraft under helgen för att ta tag i tenta-pluggandet first thing monday-morning. Det mesta som ska göras är att märka ut allting viktigt i litteraturen så att man hittar det snabbt under tentans gång. Sen ska jag även skriva små översiktskartor med de viktigaste paragraferna för varje lag som ska tentas av. Typ, 4:1 Bistånd, SoL – you know the drill! ;)

Nein. Nu ska det kletas ljuv mascara på ögonfransarna mina och så hörs vi när jag befinner mig på hemmaplan igen. Jag lämnar er med en bild på mig själv som ganska tydligt speglar hur jag känner det kring dagens arbete. Som ett ufo… typ. ;)

P1040051

