Den här veckan kommer enbart bestå av plugg, plugg, och ännu mera plugg.
Dagens schema såg ut som så här när jag klev upp imorse:

  • Skriva kommentarer till ett arbete som en tjej i klassen hade skrivit
  • Läsa lagbok och traggla paragrafer

Den första punkten är redan avklarad och jag håller just nu på med att läsa igenom SoL och markera ut viktiga paragrafer. Visst låter det spännande? Iklädd en grå gammal trasa till tunika och sambons kalsonger spatserar jag runt i lägenheten och försöker komma på roligare saker att göra än att faktiskt plugga. För tillfället går det inte så bra. Min första plan var att äta frukost/lunch, men jag är inte särskilt hungrig. Min andra plan var att dra igång en film, men det skulle ta för mycket av min värdefulla pluggtid att titta på en hel film. Min tredje plan… var eh, att skriva ett blogginlägg. Så här är jag! :)

Resterande planer för veckan är följande:

  • Svara på instuderingsfrågor
  • Öva på en gammal tenta
  • Markera ut viktiga saker i kurslitteraturen
  • Skriv en mall för hur ärendegången inom asylärenden ser ut
  • Tejpa in resterande ändringar i lagboken
  • Läsa fyra kapitel om mänskliga rättigheter

Erkänn att ni önskar att ni levde mitt fabulösa liv just nu. Det är bara glitter, glamour och hela baletten. Eller eh… nej. Det mest spännande som skulle kunna hända den här veckan är att min lagbok mirakulöst nog blir till konfetti. Undrar om det är en godtagbar anledning till att inte behöva skriva tentan, men ändå få godkänt på den? Hmmm…

 

