Idag har jag fått en hel del gjort. Jag har lämnat in ett arbete, typ 36 timmar innan deadline. Jag är imponerad! I vanliga fall brukar jag sitta timmarna innan och stressa mig färdig med vad det än är jag håller på med. Men icket denna gången. Stor applåd till lilla mig! Sen har jag läst ljuva lagtexter och markerat ut viktiga paragrafer jag har glömt markera ut tidigare. Allting handlar om repetition inför tentan. Man måste kunna hitta rätt lagstöd snabbt när man väl sitter där och skriver tentan. Frågorna är ofta galet omfattande och då gäller det att ha huvudet på skaft och att hitta fort i litteraturen.

Lika mycket som Rödräv skriver om sina flyttkartonger kommer jag att skriva om min tenta den här veckan. Det är det som är aktuellt i mitt liv just nu och det är kring tentan mer eller mindre alla mina tankar rör sig, på gott och ont. Jag längtar tills fredag, jag vill bara få tentan skriven, avklarad – oavsett hur det än går. Men det är klart det kommer att gå bra, jag är ju ordbajsaren… Eller hur? Kan det gå annat än bra? Neeeej! Får det gå på något annat sätt än bra? Eh, NEJ! ;)

Är det någon som kan klandra mig för att många utav mina tankar svävar iväg till det här nedan? Sol, bad, VÄRME, god mat, billiga öl och såklart, massor av shopping! Åhh… Nu? Spola fram tiden? Pretty please? Nähä, ni menar alltså att jag först måste skriva den här tentan, sen gå i skolan i ytterligare tre veckor för att SEEEN få åka iväg… Suck, okej då.

