Nämnde jag att jag var iväg och tränade tidigare idag? Inte? Men se det var jag. Och det var faktiskt skönt. Men fruktansvärt svettigt. Pyh. Det blev 20 min promenad i rask takt på löpband, sen blev det 10 min på crosstrainern och avslutningsvis 20 min på motionscykel. Jag vet inte vad det är med de där motionscyklarna men jag får ALLTID kramp i rumpmusklerna de sista fem minuterna. Det gör djävulskt ont! Någon som har varit med om något liknande? Träningen har legat lite på hyllan sen ja, i juni… I somras så fick jag min tillräckliga dos med vardagsmotion i och med att jag jobbade som cyklande hemtjänst så då ansåg inte jag att gymträning var lika nödvändigt. Men den här hösten… ja, det har bara handlat om lathet. Men nu så! Nu ska jag komma igång igen… En gång till är nog planen att jag ska komma iväg och träna den här veckan. Det blir bra, bra, bra!

Annars har jag fruktansvärda cravings efter godis. Sinnessjukt godissugen. Vill ha såna där, chilli-lakrits godisar. Mums. Men jag får väl hålla mig till tåls. Att ge sig ut i det här vädret för lite godis känns… onödigt.

Så jag stannar här hemma. Dricker lite vatten och äter kanske en clementin. För frukt är ju godis? ;)

