Vinden och regnet piskar mot rutorna här hemma. Det är en utfärdad stormvarning i Skåne ikväll/inatt och se där, för en gångs skull har SMHI rätt. Imponerande. I Sydsvenskan kan man läsa att Öresundsbron är avstängd efter att en lastbil har ställt sig på tvären över bron. Av okänd anledning välte lastbilen och landade på tvären… Vaddå okänd anledning? Det blåser… skulle kunna vara en anledning? Det är en klass 2-varning utfärdad vilket innebär att det är fara för allmänheten, risk för stora materiella skador och risk för störningar i samhällsfunktioner, som till exempel kollektivtrafiken. (AB)(Svd)

Man rekommenderas att hålla sig inomhus men då har jag en liiiiten fundering kring det… Hur gör man om man behöver mat då? Och man inte har någon mat hemma? Ska man beställa hemkörning och då utsätta någon annans liv i fara? Ska jag prioritera mitt liv och min mat framför den stackars lilla matutköraren? Njae. Vi befinner oss i en tricky situation här hemma. Får väl ta bilen ner till Coop och hoppas på att vindarna inte rår på den.

Sen kan jag faktiskt tycka att det är rätt mysigt med oväder. Så länge man befinner sig innanför hemmets trygga väggar och bara hör regnet smattra mot rutan så tycker jag att det är rätt mysigt. Att vara ute i det lär ju inte vara särskilt mysigt och jag tror nog att alla som tog cykeln till skolan eller jobbet imorse ångrar sig rätt rejält just nu… ;)

