Idag har vaccin emot svinis intagits. Fick stå i kö en liten stund, sen blev man slussad i en korridor, inhyst i ett rum… Blev tillfrågad om jag var höger- eller vänsterhänt, svarar snällt att jag är vänsterhänt. Hon rengör då en fläck på höger arm, men sticker mig i vänster?!?!? Det gick så fort. Jag hann inte reagera. Plötsligt hade jag en nål i armen… i fel arm. Det kändes snopet.  Skönt nog så var ju tentan igår, så om jag nu får några biverkningar i form av tillfällig förlamning i vänster armen så gör det inte så mycket. Typ.

Nu är jag iaf vaccinerad mot grisasjukan. Än så länge kan jag fortfarande tala normalt, jag har inte ont någonstans, jag kan fortfarande gå framlänges… Mja. Kanske klarar jag mig?

Idag firar jag denna ljuva lördag med rå fisk på ris. Ni läste rätt. Det blir sushi till middag. Synd nog är jag brutalt hungrig nu och vi ska inte äta förrän om ett tag. Får kanske ta en knäckemacka eller något för att stilla det arga hungersmonstret i magen! ;)

