I Aftonbladet idag står det om att leveransen av vaccin emot svininfluensa har blivit försenad och att det i sig kan kosta unga livet. Med just den formuleringen i huvudet så känns det rätt tryggt att jag var och tog vaccinet igår. Tidigare var informationen att det dröjde veckor innan man blev ordentligt skyddad, men på senare dagar så har det sagts att man blir skyddad så fort vaccinet är i ens kropp. Så just idag känns det definitivt som rätt beslut att ha tagit vaccinet. Jag känner inte heller av några biverkningar, jag är inte trött, har ingen feber och det enda som känns är att jag har lite ont i armen. Men det känns inte värre än ett blåmärke precis där jag fick sprutan. Det som står bakom förseningen av vaccinet är tydligen den ordentliga kvalitetskontrollen som genomförs innan man skickar iväg doserna med vaccin. (Svd)

Jag tänker inte sålla mig till den skaran som försöker hetsa alla andra till att ta vaccinet. Den enda jag tänker försöka hetsa till vaccinering är min lillasyster. Ni andra får göra som ni vill. Jag kan ju inte neka till att det skulle kännas lite bättre om min kära lillasyster tog sitt förnuft till fånga och tog vaccinet hon med. Så söta lilla, rara syster… Gå och vaccinera dig! ;) Nu!

