Om endast 19 dagar så bär det av emot varmare breddgrader. Om endast 19 dagar så påbörjas min månadslånga semester. Som jag ska slappna av och bara må bra. Jag har de senaste dagarna haft lite ångest över den sista delkursen i juridik då jag missar en massa viktig information i och med min resa. Den här missade informationen gör så att jag inte kan göra två arbeten som är obligatoriska moment i den här kursen. Min första tanke var att jag kunde ta med mig plugget och ta hand om det i Thailand. Som det ser ut just nu kommer jag att få göra de här arbetena tillsammans med nästa termins juridikstuderande. Med andra ord så kommer jag inte att vara helt klar med juridiken förrän i maj/juni nästa år. Vilket så här vid närmare eftertanke inte gör mig särskilt mycket. Nästa termin är en ”slapp” termin av vad jag har hört och nu kan jag ägna semestern helt och hållet åt att… ja juste, semestra. Inga tankar på plugg. Ingen kurslitteratur som ska släpas med. Så nu känns mitt tidigare worst case scenario mycket bättre. Det känns som den bästa lösningen.

Så om 19 dagar är det jag som sätter mig på planet som ska föra mig till solen, värmen, avkopplingen och sist men inte minst… den billiga shoppingen. Att jag får göra den här resan med världens bästa Christer gör ju inte det hela sämre direkt. Vi kommer att ha det toppen, toppen, toppen och jag blir alldeles varm i kroppen av att tänka på det hela! :)

Det här är jag och Christer, två strandade sälar… Ser mysigt ut va? ;)

