Jag har försummat bloggen lite på det senaste. Men jag skyller på skolan. Den tar musten ur mig. Även fast det bara är morgonföreläsningar. Men pyyyh vad jag inte vill gå i skolan mer just nu. För att väga upp min frånvaro tänkte jag delge en liten lista på saker som gör mig ledsen i ögat just nu.

  • Att jag ska till tandläkaren nästa vecka och tyvärr är jag inte tillräckligt ung för att slippa betala – AJ I PLÅNBOKEN!
  • Att den nya kursen jag har börjat på verkar vara übertråkig – idag blev jag alldeles högstadiefnissig för att jag inte fattade ett skit av föreläsningen
  • Räkningar, räkningar, räkningar – det är en så deprimerande syn att se slantarna trilla bort från kontot
  • Att jag har köpt onödig kurslitteratur till det momentet i den här delkursen som jag inte kommer göra förrän i maj/juni, woop?
  • Tidiga mornar, tvi! Imorgon blir det tredje dagen i rad som jag går upp vid sjusnåret, seriöst? Det är inte mänskligt. So not okey!

Men nej! Jag vill ju faktiskt inte sprida ledsamheter i den här bloggen. Det här ska ju vara en glad blogg. En blogg som ger sol i sinne!


Jag tänkte att jag skulle vara så där härligt konstnärlig och bara slänga ihop något enkelt. Jag hade en betydligt mer ”avancerad” sak i åtanke, men efter att ha gjort ramen som seriöst tog för lång tid så blev det istället ovanstående konstverk. Jag tycker inte att det är fy skam faktiskt. Sen gillar jag att det ser ut som att det är en 7-åring som har skrivit texten. Försök själva i paint och dessutom med den högra handen när ni egentligen är vänsterhänta. Pyyh.

Nej. Vi avslutar med saker som ger mig sol i sinne så kan ni väl skriva vad som ger ER sol i sinne:

  • Att jag har lyckats sluta bita på naglarna och idag belönade mig med småshopping i form av nya nagellack
  • Min finfina Christer
  • Att den här helvetiska veckan är över snart
  • Att jag har kommit igång så smått med träningen igen och att jag ska träna imorgon
  • Att det bara är 17 dagar kvar tills avresa

…och egentligen en massa mer fina saker. Så ett snabbt konstaterande är ju faktiskt att de positiva sakerna överväger de negativa. Och det är ju alltid positivt! ;) Höhöhö…

