I ren protest mot satans påfund (aka Melodifestivalen) så flydde jag och sambon fältet igårkväll. Vi begav oss till Krua Thai här i Malmö där det serveras stadens godaste och billigaste thaimat. Mums i magen så att säga, alla gånger. Efter restaurang-besöket var det en tripp till Debaser som hägrade, en tripp som jag hade hoppats skulle innehålla lite bra musik. Men det första bandet var så katastrofalt urusla att jag blev förbannad och ja… bara ville därifrån. Men sambon han diggade glatt med. Hrmph. Det blev ingen långvarig stund på Debaser, mycket lustigt folk som verkligen anstränger sig för att verka… ja juste, lustiga. Och så den dåliga musiken på köpet. Jag vet att alla storbloggerskor tipsar om att man ska ha med bilder, bilder, bilder i sina inlägg och därför bjuder jag här på ett litet kollage från gårdagskvällen. Alla bilder är tagna med kameran i mobilen som verkligen är såååå bra. Jag köpte helt seriöst mobilen – bara för att få den überbra kameran. Ehm.

Dagen idag har spenderats med att göra ingenting, typ. Jag hade storartade planer för den här dagen. Jag skulle iväg och köpa jeans, blidde inget av. Jag skulle plugga, blidde inget av. Och tusen andra saker, typ. Vad jag däremot har lyckats med idag är att öppna kylskåpsdörren med lite för mycket kraft vilket fick till konsekvens att ketchupflaskan flög ut och kraschlandade på golvet. Vilken tur att den inte gick sönder då, hade ju kunnat bli jobbigt med ketchup över hela golvet – önskar jag att jag kunde säga om den incidenten. Men nej, ketchupflaskan kraschlandade och det blev rena rama blodbadet i köket i form av ketchupstänk all over the place. Så det var bara för mig att plocka fram skurhinken – vilket iofs var bra för då fick vi ÄNTLIGEN köksgolvet skurat och i all hast lyckades jag rengöra badkar, handfat, toaletten och toalettgolvet. Rävens hemmafru-projekt har smittat av sig lite. Man vill ju inte vara sämre själv! ;)

Pusshej!

