HEEEJ! Min syster inbillar sig att jag vandrar omkring i en bubbla av lugn här nere i Skåneland, tänk så fel hon kan ha det. Om hon bara visste paniken som hägrar över alla dessa saker som måste skrivas. Fast jag kan helt ärligt inte skylla frånvaron i bloggen på skolan den här gången. Nej, för nu är det som så här att jag har börjat spela ett smått beroendeframkallande spel vid namn ”The Longest Journey” – ett spel som går ut på att jag ska rädda världen/världarna. Det finns nämligen en logisk värld (den klassiska EARTH/TELLUS, you name it) och sen finns det även en magisk värld. Dessa världar måste räddas! Så det är vad jag har pysslat med istället för att blogga frenetiskt om mitt ack så spännande liv och det om något borde ju vara en godtagbar ursäkt, eller hur? Rädda världen vs. blogga?

Igår var jag även en sväng till Köpenhamn, det var konsert med Thåström som stod på schemat och Johnossi agerade förband. Johnossi var lite lagom lama, det hände inte så mycket men musiken var bra. Thåström å andra sidan var guld. Hör och häpna… han log igår under konserten, inte bara en gång, utan säkert TVÅ-TRE gånger. Amazing! Någon hade slängt lyckopiller i hans dricka skulle jag tro.

