• Oj vad sårbar människan är. En vulkan får ett utbrott och hela flygtrafiken lamslås på grund av några vassa askpartiklar i luften. Hade det inte varit för att min mamma är i Jordanien just nu så hade jag inte brytt mig särskilt mycket i och med att jag inte ska någonstans. I värsta fall får de väl flyga en bit, ta ett tåg en bit och sen promenera resten av vägen eller nåt. Mamma kom hem!
  • Ett hett tips från mig till er är att INTE äta bruna bönor till lunch om ni senare ska iväg på kvällen och där det inte finns några direkta möjligheter att lätta på lufttrycket i de ack så upprörda tarmarna. Så nu vill jag bara sända er alla en liten varning för bruna bönor och inplanerade aktiviteter senare samma dag. För mig ledde det här till akut kramp i tarmarna… Så nästa gång jag får för mig att äta bruna bönor så är det en dag då jag inte behöver gå utanför hemmets väggar.
  • Och sen… finally… Just nu skriver jag på en hemtenta. En hemtenta om mig själv. Jag ska sakligt berätta om mig själv, mina teoretiska och praktiska kunskaper… Samtidigt som jag ska koppla mig själv till ytterst luddig kurslitteratur. Ehm, spännande. Nästa fredag ska den här tentan lämnas in och jag tror nog att jag kommer att bli klar tills dess – men om jag gör rätt, det vette fan. Instruktionerna är luddiga, allting är luddigt… Och därför kommer även mitt tenta-resultat att bli luddigt. Så ja, ludd ludd ludd.

Detta var allt för mig för den här gången.
Adios!

