I hela mitt liv har jag bitit på naglarna med kortare perioder av uppehåll. Anledningen till att jag tidigare har börjat bita på naglarna igen efter att ha slutat var helt enkelt för att mina naglar såg så deformerade ut när de väl växte ut. Jag såg ingen mening med att ha långa deformerade naglar och började då bita igen. Men i november förra året slutade jag igen och jag har ännu inte börjat bita på naglarna! Jag är faktiskt löjligt stolt över mig själv för det här. Vi går snart in i maj-månad vilket innebär att jag har varit icke-nagelbitare i snart ett halvår. Det är även först nu ett halvår senare som naglarnas form börjar ordna upp sig och jag är glad över att jag har låtit bli att tugga på fingrarna.

I och med min nagelbitarfria period nu så har jag börjat måla naglarna. Hittills har det bara varit rött, svart eller ett diskret silvrigt lack men igår lyxade jag till det och köpte två nya färger. Ibland blir även jag så där löjligt tjejig och när det kommer till mina naglar och nagellack så är jag såld. Jag har ju även lärt mig att måla naglarna som tidigare var ett helvete med kladd precis överallt… Intresseklubben antecknar, jotack. Men lika glad är jag för det! Jag rekommenderar också Depends nagellack starkt, de kostar endast 25kr styck och det håller länge och bra utan att flagna.

