Jag måste få härma allas våran Pannkaka den här gången då jag har gått igenom två saker idag som har gjort mig nöjd i smyg.

1. På gatan där jag bor brukar det vandra fram en terroristunge (typ, 12-13) med någon form av megafon som han tycker är skitkul att leka med men som alla andra finner väldigt irriterande. Denna terroristunge cyklade även förbi mig en gång och skrek till i förhoppning om att skrämma mig. Idag såg jag honom komma cyklandes och var således förberedd på hans vrål… Mycket riktigt, vrålet kom och jag vrålade ”Men ditt jävla mongo!” tillbaka. Ja, jag är 22 år gammal. Ja, jag studerar till socionom och antagligen har den där ungen det inte så jäkla lätt hemma. Men vet ni vad? Ibland måste man själv få utlopp för sina aggressioner, och idag var det min tur. Moget? Nej! Men fy fan vad skönt det kändes.

2. Väderprognosen har idag inte nämnt någonting om regn, men precis innan jag skulle bege mig hemifrån tidigare idag såg jag att det regnade. Således drog jag på mig gummistövlarna och tog med mig paraplyet. Så när jag stod där och väntade på bussen i ösregnet kunde jag inte låta bli att fnissa skadeglatt åt alla med tunna tygjackor och tygskor. Hehehe…

(Hade jag varit en hejare på att teckna så hade det här befunnit sig en bild på mig i gummistövlar och med ett paraply i handen vrålandes ”Mongo” efter en terroristunge, men nu är jag ju inte det så därför uteblir the most epic picture ever)

