Häromdagen satt jag på bussen på väg till jobbet. Det var en rätt så tom buss med massvis av lediga dubbelsäten. I alla fall, på den här bussen kliver en tant, en tant som ser ut att vara, ja… En tant, varken mer eller mindre. Det första felet den här tanten gör är att sätta sig bredvid mig trots att det finns MASSVIS av lediga säten i bussen. Okej, okej tänkte jag… Om hon så gärna vill sitta bredvid mig ska väl inte jag vara den som schasar iväg henne. Strax efter detta begår tanten ett andra fel – hon hostar ohyggligt mycket (så pass mycket att jag till en början tyckte synd om henne), visserligen hostar hon i armvecket och det ska hon ju ha all cred för, men det som händer sen… Aj aj aj, tanten upptäcker vid avslutad hostattack att det har landat en massa slem i armvecket på hennes jacka, så vad gör hon då? Vad gör hon? Försöker hon diskret torka bort det? Neeeejdå. Tanten för jackan till munnen och käkar upp slemmet som har landat på hennes jacka. Vid det här laget mådde jag allvarligt illa och tänkte att det hela inte kunde bli värre… Men ack så fel man kan ha för nu begår tanten nämligen det tredje felet. Hon petar sig i näsan länge och avslutar det hela med att äta upp de små fynd hon har hittat i näsan.

Någonting skevt måste det ju ha varit med den här damen. Eller ja, uppenbarligen måste det ha varit någonting skevt med den här damen. Det var bland det äckligaste jag har varit med om och då tycker jag att vi alla ska ha i åtanke att jag jobbar inom hemtjänsten och torkar gammelrumpor varje dag på jobbet.

(här ska det då finnas en bild på en äcklig tant, men om man googlar äcklig tant så dyker det inte upp något annat än vanliga tanter och därav uteblir los picturos)

