Idag hade jag ledigt från jobbet och kände mig på tok för rastlös för att ta en heldag på stranden. Istället bestämde vi här hemma oss för att ta en tripp till Skånes djurpark som ligger ungefär 40 minuter ifrån Malmö med bil. Så idag har det kollats på sälar, björnar, älgar, lodjur, grävlingar, tvättbjörnar, vildsvin… och en hejdundrans massa andra djur. En drös medbilder därifrån kommer antagligen upp inom kort.

Det jag hade tänkt fokusera på i det här inlägget var oturen som idag förföljde mig… När jag skulle kliva nära stängslet som möjligt för att fota pappa älg så lyckades jag bränna mig på brännässlor (otursmoment numero 1), lite senare vid en rökpaus lyckas jag skvätta glöd på min fot (otursmoment numero 2), sen trodde jag att batteriet på min kamera var helt slut, men det var det inte, bara nästan och slutligen när jag skulle luta mig vid något staket lyckas jag stoppa fingret i fågelbajs (otursmoment numero 3).

Min käre sambo försökte få det till att det var jag som var klantig… och att det således inte var otur som förföljde mig. Men det är ju uppenbart otur jag har haft och ingen jäkla klantighet inblandat i de där händelserna. Sådetså.

/Eder (otursförföljde, men glade) Ordbajsare

